1. nap: VIII. 4. hétfő

Graz – Köflach – Wolfsberg – Völkermarkt – St. Kanzian: 132 km

Mivel két évvel korábban már sikeresen eltekertünk a Wörthi-tóhoz és vissza Szlovénián keresztül, így erre az évre mertünk nagyobbat álmodni. Kb. 1 hetes oda-vissza túrában gondolkodtunk, vagy a Großglocknerhez, vagy a Triglavi Nemzeti Parkon keresztül az olasz tengerpartra. Végül az utolsó pillanatban az utóbbi mellett döntöttünk. Persze nem akartuk megismételni a korábbi útvonalainkat, meg az elején a kevésbé látványos részeket vonatozással terveztük lerövidíteni.

A reggel 8-as osztrák vonattal mentünk Szentgotthárdra, innen rövid várakozás után tovább Grazba. Jegyet már csak az osztrák kallertól tudtunk venni, így kicsit drágább volt: 23 euró kettőnknek. A bicikliszállító vagon a MÁV-éhoz képest nagyon király volt, padok, lehúzható nagy ablakok stb. A határig csak ketten voltunk, utána felszálltak idősebb osztrákok atom bringákkal. Kiderült, hogy ők tovább mennek Graznál, és a Duna mellett nyomnak túrát, persze nagy csomagok nélkül. A grazi pályaudvaron találtunk várostérképet, de nem bírtunk eligazodni rajta. Az állomás előtti parkoló tele volt biciklikkel. Rengeteg bicikli… Itt biztos nem lopkodják a gépeket. Végül is sikerült elsőre a helyes irányt eltalálni: 11-kor indultunk el a 73-as úton. Útközben sok helyen kerékpárút volt. Egyszer egy csávó megállított minket, hogy megkérdezze, hol vettük a bringás táskát… Köflachban egy boltnál megálltunk kajálni, kicsit dögleni. A város végén már kezdődött is a brutál (több mint 20 km) hosszú emelkedő. Nagy nehezen felértünk Packig. Itt a hágó tetején (1169 m) volt egy panziószerűség, az út másik oldalán meg faszán kiépített jéghideg forrás – vedelés, vízfeltöltés. Kicsit arrébb pedig jó kilátóhely volt a Packer Stauseere (fotó). Átértünk Karintiába. Kis áfonyazabálás az út szélén, majd gurulás lefelé. Volt szerpentin is. A Lavant-völgy felső részén keskeny sziklaszurdokban, a patak mellett vezetett az út. Itt ért utol bennünket egy zápor, éppen sikerült beállni egy buszmegállóba. St. Andräig király lejtő következett, közben balról jól látszott a Koralpe legmagasabb csúcsa, a Großer Speikkogel (2140 m). Innen nézve nem tűnt olyan nagynak. Ezután durva emelkedő várt ránk Griffenig, ahol a hágóról fasza kilátás nyílt a sziklára épült várra. Innen kemény lejtő, majd dombos terep után Völkermarktba értünk. Majd átkeltünk a tóvá szélesedő Dráva hídján (fotó). Végül St. Kanzian mellett, egy fenyvesben vertünk sátrat 8 óra után.